Stuur jij medewerkers aan én heb je zelf ook uitvoerende taken?
In deze training Praktisch leidinggeven krijgen (startende) 1ste medewerkers inzicht in hun taken en verantwoordelijkheden. Ze gaan met alledaagse onderwerpen aan het werk, zoals een kennismakingsgesprek, werkinstructie, feedback geven en in gesprek met je medewerker. Een coachende en positieve aanpak vormt de basis van ieder onderwerp.
Een functie als 1ste medewerker vraagt om een andere, proactieve instelling. Een 1ste medewerker is niet meer de uitvoerder, maar de persoon die het initiatief neemt en het goede voorbeeld geeft.
Dit vraagt om een andere houding, kennis van zaken en communicatieve vaardigheden. Deze praktische training biedt daarbij een steuntje in de rug. Omdat de functie en taakinhoud van de 1ste medewerker, bij iedere organisatie anders is, bieden we de mogelijkheid om – bij een in-company groep – de onderwerpen van deze training aan te passen aan de werkpraktijk. Zo sluit iedere training maximaal aan bij de werkzaamheden van de 1ste medewerker.
Het UL-Team certificaat is de beloning voor minimaal 80% aanwezigheid, actieve deelname en het schrijven van een persoonlijk ontwikkelplan.